mandag 6. juni 2016

Sommerhekling




Livet er tørt og varmt for oss på Vestlandet disse dagene. De siste to ukene har jeg kost meg i hagen med hekling, hagearbeid og barnebarn. Søte farger og søtt barn

 
Teppet jeg begynte på var i utgangspunktet ment som et resteprosjekt. Hadde litt garn igjen fra forrige prosjekt, men selvsagt ble jeg så ivrig at nytt garn har banet seg vei inn i huset mitt.

 
Har ikke noe mønster på dette teppet. Bare vanlige oldemødre som blir heklet sammen "as you go". Jeg bruker denne metoden.
Setter sammen fargene etter hvert. Litt forskjellig ull og superwash. Jeg bruker garnet Lima fra Drops rundt hver rute, og til å hekle rutene sammen.


I hagen blomstrer det så fint nå. Her er Alyssum. Jeg er så glad i den stauden. Fint sammen med den hvite Snøsløyfen.



Her har jeg en stor Trepeon som blomstrer for første gang i år. Kry da vet du.




Barnebarnet lager "kaffe" i små dukkekopper. Denne tulipanen synger på siste verset, men du så nydelig. Fargene passer så godt til teppeprosjektet mitt.



 
 
 
Vet ikke helt hvor stort teppet blir, men nå har jeg masse garn igjen så jeg får vel bare holde på. Litt innimellom arbeid dette her. Jeg holder på med noen gensere også. Legger det vel ut etter hvert tenker jeg. Ønsker dere alle en fin ny uke.


22 kommentarer:

  1. Kjempefint og sommerlig teppe. Det passer jo perfekt i den hvite kurvstolen. Vi på jobben pleier å si at vi må kjøpe mer restegarn, når vi skal lage noe av gamle garnrester og trenger mye, mye mer.. God sommer videre. Nyt det. Klem

    SvarSlett
  2. Så vakkert teppe du har heklet! Jeg er imponert over alt arbeidet som ligger bak det. Nydelig gul trepeon også! Klart du er stolt over den :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fine farger du har i teppet! Du er flittig ;)

    SvarSlett
  4. Nydeleg teppe. Det passa fint til sommarfargane du har rundt deg, men
    blir ein fargeklatt heile året.
    Så koseleg å bli oppvarta av barnebarnet, slike små opplevingar er som smykker.

    Nyt sommaren vidare !

    SvarSlett
  5. Underlig det der, hvordan det sniker seg inn mer garn i huset ;-)
    Flott teppe!

    SvarSlett
  6. Nydelig teppe, et ordentlig blomsterteppe - fargene var like fine som blomstene dine :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Å det blir så lekkert! Jeg elsker lapper og lappetepper. Har laget mange mange, flere blir det sikkert. Litt ivrig med CHARLOTTE i disse dager, men tiden kommer til lappene. Del gjerne hos meg i morgen

    SvarSlett
  8. Ja, det er herlige dager :) og du har rett, det skal bli et sik-sak-skjørt :) Det blir bursdagsgave til 10 årsdagen til det eldste barnebarnet mitt. Får håpe det passer og faller i smak. Nydelig teppe du hekler. Jeg er så imponert over dere som orker å lage mange like ting, jeg er så dårlig på det, men et teppe med forskjellige ruter det har jeg laget en gang. Nyt dagene - det kan jo ikke vare i hele sommer!

    SvarSlett
  9. Det blir eit nydeleg teppe i flotte fargar :)

    SvarSlett
  10. Lekkert teppe! Nydelige farger og fint arbeid!
    Ja, det har vært fine dager med mye uteliv her også. Føles veldig bra.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  11. Fint teppe. Og for en tålmodighet når du hekler et helt teppe.

    SvarSlett
  12. Åh, jeg liker så veldig godt teppene dine :) Du hekler så mange flotte! Kos med sol og godt vær - og ikke minst besøk av barnebarn. Vi hadde overnattingsbesøk av vårt lille barnebarn i helgen, det er så koselig :) Klem fra sørlandet :)

    SvarSlett
  13. Så flott teppe nok en gang!
    Nydelige farger og skikkelig sommerlig!
    Her er det nå 7 gr, regn i lufta..fryskaldt:)

    SvarSlett
  14. Lovely! I especially love the basic colour you used. I came over from the link party at Lunamon Design. I hope to see you on my link party on weekends too. Have a lovely day! ♥
    Annemarie

    SvarSlett
  15. Så nydelig hekleteppe! Det er noen nydelige junidager nå og det er flott å sitte ute og kose seg med både blomster og håndarbeid :)

    SvarSlett
  16. Så fint! Og så fint du har det rundt deg.
    Kan tenke meg dere koser dere.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  17. love it! beautiful colors!

    SvarSlett
  18. Nydelige farger du bruker i teppet ditt. Lykke til videre! Det blir lekkert :)

    SvarSlett
  19. Tusen takk for at du delte på link party hos meg i forrige uke.
    Gratulerer med 2.plassen :)
    Nytt party er åpent nå.

    SvarSlett
  20. Hello dear. I saw this amazing crochet blanket at the Lunamon Design link party and I just wished to tell you how much I like it. Exquisite color scheme! Have a lovely day! xxx

    SvarSlett
  21. For et nydelig teppe det blir, så fine farger! Ja, det er godt å få brukt litt av restegarnet! Og oldemorruter er kjempefin sommerhekling - fint når man sitter i hagen og koser seg, og lar humla suse! Ønsker deg en riktig god sommer! Klem :-)

    SvarSlett
  22. Herlig sommerinnlegg. Nydelig teppe i skjønne farger - akkurat som hagen din. Høres kjempekjekt ut. Bare å nyte videre ;)

    SvarSlett