torsdag 22. januar 2015

Luetid


Hei igjen dere. Noen som har savnet meg? Datamaskinen forlot meg med et nødskrik her i høst. Heldigvis hadde jeg rund dag her i november, og min kjære overasket med ny stasjonær datamaskin.


Da skulle jo alt være bra, men det har tatt tid å komme inn i alt. Endelig kommet inn i bildeprogrammene. NOK OM DET, Strikket og heklet har jeg jo gjort hele tiden. Har strikket masse luer og hodebånd. Viser noen her. De øverste er strikket av Nepalrestegarn. 
 Den prikkete likte jeg godt. Den er strikket av rester fra drops alpakka. Fant oppskrift her. Det skulle være en slags topp, men den fikk jeg ikke helt til. 


Disse flettebåndene er superkjekke å lage. Fant oppskrift hos Tovepia.  Her


Ja litt av hvert i luer etter innfallsmetoden. Her er det restegarn som gjelder. Mange nøster har fått fart på seg, og har forlatt hyllene.


Hvem får alle luene? Barnebarnet selvsagt. Han tuller de vekk underveis. De forsvinner i barnehagen. Ja ja, kanskje luene varmer et annet hode da.


19 kommentarer:

  1. Ja, her er det luer til å varme mange hoder! Det er kjekt å ha flere å velge i også. Tror sikkert jeg har ti luer i bruk. Lekkert det pannebåndet!
    Ps. Jeg fant en instruksjonsvideo ang. den toppen på prikkelua, men husker ikke hvor. Det er ikke vanskelig!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjekt å sjå deg igjen !
    Så mange fine huer !
    Og pannebåndet er vireleg lekkert.
    Eg skal studere oppskrifta, kanskje eg kan få til å strikke eit slikt.
    No er tovavottar som er i produksjon her,

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Så mange flotte luer du har strikket og det pannebåndet er bare helt supert.

    SvarSlett
  4. Må vel nesten si godt nytt år:))
    Sannelig mye lekkert her! Jeg er så lei meg for ingen tåler ull rundt meg..og det blir ikke samme luene i alpakka og merinoull som i nepal..
    Godt du fikk orden på pc'n:)
    God helg;)

    SvarSlett
  5. her var mange flotte hodepladd.
    Hos meg skal det bli votter av mange slag, - innimellom ande prosjekt

    SvarSlett
  6. Hei! Så hyggelig å se at du er tilbake! Det er godt med runde dager, så kan man kan ønske seg noe man virkelig trenger! :-)) Og så fine luer du har strikket! Fletteluer er jo veldig i skuddet nå, og jeg holder også på med en til en venninne! Ønsker deg en flott fredag, og en god helg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Så kjekt at du er tilbake :) Gode og fine huer du har strikka. Og så artig måte å strikka fletter på pannebåndet. God helg.

    SvarSlett
  8. Så mange fine luer! Heldig barnebarn:)

    SvarSlett
  9. Hyggelig a 'se' deg her igjen! Flotte luer. Heldig gutt og sa far vi hape det er andre som ogsa er heldige nar de finner de som forsvinner :-)

    SvarSlett
  10. Å så herlig å ha deg på banen igjen!! Har lurt litt på hvor det ble av deg :)
    Gratulerer med din runde dag og din nye maskin - herlig og se innlegg hos deg igjen.
    Og så mange flotte luer! Ja, merkelig det der med hvordan luer forsvinner både i barnehage og på skole.... Helt utrolig hvordan folk tar seg til....

    Ønsker deg ei superflott strikkehelg.

    Klem fra Ann Eløisabeth som har litt lue-dille for tida :D

    SvarSlett
  11. Der var du jo! Så bra :) Greit å bli kvitt litt garn fra lageret :) Masse fint du har strikket :)
    God helg!

    SvarSlett
  12. Pannebåndet var artig, det skal prøves, god helg, hilsen Beth

    SvarSlett
  13. Luer kan man aldri få nok av, og her var det mange fine :)
    Takk for tips til pannebåndet. Har ramlet over det tidligere, men glemte det helt bort. Nå skal jeg holde godt på oppskriften så jeg får prøvd det :)

    SvarSlett
  14. Hei;) Luer er kjekke å strikke og utrolig fine gaver. Og du har jo strikket så mange forskjellige. Så fine;) Den til barnebarnet var kjempesøt. Fort gjort at ting forsvinner i barnehage og skole!!
    Her strikkes det prematurluer for tiden. Tirsdag blir de med yngstesønnen til Etiopia.

    Fortsatt fin helg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  15. Fint å se deg igjen! så mange fine luer du har strikket! Det fletta pannebåndet har jeg også hatt lyst til å prøve meg på.

    SvarSlett
  16. Så kjekt at du er tilbake igjen! Produksjonen har vært på topp ser jeg. Mange flotte luer du viser:)

    SvarSlett
  17. Herlige luer. Ingen er kalde på hodet med disse :-)
    Selv så har jeg også vært sjekden inn,sitter ofte med nettbrettet,og jeg får ikke lagt til bilder på bloggen fra det.
    Det må en app eller to til,men det er ikke alle apper jeg vil bruke ;-)
    Nå er nettbrettet slitt,så jeg må få ordnet nytt,eller bruk pc mere.
    Et nyttårsforsett var å bruke bloggen mere...Vi får se.
    Koselig å se deg her igjen.
    Ha en flott mandag

    SvarSlett
  18. Jeg har savnet deg :) Trodde du hadde sluttet å blogge og fjernet deg fra blogglista. Nå skal jeg legge deg til igjen!

    Fine luer :)

    SvarSlett
  19. Takk for fine ord hos meg:) Om du har vært litt "offline" så har du strikket mye. Her var det mange flotte hodeplagg!

    SvarSlett